Priorytetem pracy zastępcy kierownika sklepu jest zwiększenie skuteczności sprzedaży w danej placówce. Sprawdzanie i kontrolowanie efektywności prowadzonych działań to jedna z najlepszych metod weryfikujących prowadzoną strategię marketingową i sprzedażową sklepu. Profesjonalny zastępca kierownika sklepu wykorzystuje w swojej pracy metodę mystery shopping.
Mystery shopping to badanie przeprowadzona przez audytorów, potocznie określanych mianem tajemniczy klient. Wynajęte osoby odwiedzają wskazany sklep i oceniają go pod względem określonych wskaźników takich jak: ułożenie towarów na półkach, skuteczność i widoczność materiałów reklamowych, jakość obsługi klienta. Metoda ta umożliwia obiektywną ocenę jakości i poziomu funkcjonowania sklepu z innego niż osobisty punkt widzenia zastępcy kierownika sklepu. Badanie to może mieć różny charakter. Może to być wizyta tajemniczego klienta, gdy pracownik sklepu nie wie, że jest kontrolowany. Mystery shopping może być w formule satndaryzowanej czyli skoncentrowanej na wybranych aspektach sklepu. Wówczas tajemniczy klient wykorzystuje wcześniej przygotowany formularz. Badanie może mieć też formę kontrolowaną czyli odbywać się według określonego scenariusza. Jego efektem jest raport zawierający analizę uzyskanych danych czyli obiektywnych ocen audytorów oraz rekomendacje działań ulepszających jakość doświadczeń klienta. Wykorzystanie takiej wiedzy w praktyce przez zastępcę kierownika sklepu może znaczący wpływ na efektywność jego placówki.
Dodaj komentarz