W pracy zastępcy kierownika sklepu najważniejsze są wyniki sprzedażowe. Osoba na tym stanowisku pełni pieczę nad całym sklepem, jego organizacją, funkcjonowaniem oraz efektywnością sprzedaży. Konkurencja w branży handlowej jest ogromna. Świadomy zastępca kierownika sklepu, by zapewnić swojej placówce jak najlepsze wyniki sprzedażowe wykorzystuje w swojej pracy merchandising.
Merchandising są to techniki i metody, które umożliwiają placówce oraz jej produktom nadać czynną rolę sprzedaży. Świadome działania zastępcy kierownika sklepu jako merchandisera koncentrują się myśleniu strategicznym oraz marketingowym i dotyczą głównie organizacji odpowiedniej ekspozycji oraz skrupulatnego dbania o otoczenie i jego szczegóły.
Wykorzystanie zasad merchandisingu jest bardzo skuteczne. Zastępca kierownika sklepu powinien pamiętać przede wszystkim o multifacingu czyli prezentacji blokowej. Według tej zasady w ramach jednej ekspozycji ustawianych jest wiele identycznych produktów obok siebie dzięki czemu zyskują one na wielkości i widoczności w oczach klientów. Kolejną kluczową zasadą, którą powinien wdrożyć zastępca kierownika sklepu to zasada ergonomii. Klient najczęściej wybiera produkty, łatwo dostępne. Najdroższe produkty z danej grupy powinny znajdować się zatem na wysokości oczu konsumenta (ok 16 cm od ziemi) lub jego ręki (60-160 cm od ziemi).
Uporządkowanie produktów i świadoma ich ekspozycja może zwiększyć sprzedaż nawet o 250%. Stosowanie technik merchandisingu przez zastępcę kierownika sklepu to klucz do sukcesu jego placówki.
Dodaj komentarz